Allgemeine Geschäftsbedingungen (AGB)

English General Terms and Conditions (AGB) see below

 

Anmeldung

Ihre Anmeldung/Unterschrift ist verbindlich. Zum Anmelden haben Sie folgende Möglichkeiten:

loreto@ggz.ch

www.ggz.ch/loreto

Anmeldetalon

Wiederanmeldeliste

 

Teilnehmerzahl /Kursannullation
Die Anmeldungen werden nach Eingang bearbeitet. Ihre frühzeitige Anmeldung ermöglicht
eine schnelle Kursorganisation und sichert Ihre Teilnahme.
Kurse mit ungenügender Teilnehmerzahl können nicht durchgeführt werden. Den angemeldeten Personen versenden wir spätestens 5 Tage vor Kursbeginn die Informationen.

 

Teilnahmebestätigung/Zahlung Kursgeld
Die Bestätigung/ Informationen für Ihre Teilnahme versenden wir spätestens 5 Tage vor
Kursbeginn. Das Kursgeld ist bis zum ersten Kurstag via E-Banking oder bar im Sekretariat
zu bezahlen. Materialkosten sind bar im Kurs zu bezahlen.

 

Probelektion

Bei Sprachkursen und fortlaufenden Kursen nach Absprache.

 

Abmeldung
Ihre Absage muss in jedem Fall schriftlich erfolgen (Mail oder Post).
Gebührenfrei bis 14 Tage vor Kursbeginn (Posteingang Sekretariat), danach beträgt die Rücktrittsgebühr 25% des Kursgeldes, mindestens jedoch CHF 30.–. Die Gebühr entfällt,
wenn ein Ersatzteilnehmer vermittelt wird. 7 Tage vor Kursbeginn oder bei unentschuldigtem Nichtbesuchen wird das ganze Kursgeld verrechnet. Ausnahmen: Krankheit/ Unfall mit Schweizer Arztzeugnis, Todesfall in der Familie mit Todesanzeige: 50% werden rückerstattet.

 

Versicherung
Unfall /Krankenversicherung oder Rücktrittsversicherung ist Sache der TeilnehmerInnen.
Die Freizeitanlage Loreto/Volkshochschule Zug übernimmt keine Haftung für Diebstahl und Verlust von Gegenständen.

 

 

GENERAL TERMS AND CONDITIONS

 

Enrolment

submitting a signed enrolment form represents a binding course booking

 

How to enrol:

email your enrolment to:

loreto(a)ggz.ch

www.ggz.ch/loreto

or send the attached form at the back of the programme catalogue

by post.

 

Class size/ Course Cancellation

Course enrolments will be processed at the time of their submitting.

Booking early enables the staff a fast and efficient course planning and secures your place.

The school reserves the right to cancel a course with smaller than prescribed minimum class size. The enroled participants will be notified no later than 5 days before the start of the course.

 

Course confirmation/Payment

The confirmation and information for participants will be sent at the latest 5 days before the start of the course.

Payment must be received in full via E-banking before the scheduled start date of the course. It can also be made in cash at the Loreto secretary’s office.

The costs of materials relating to a course are to be paid in cash directly in the respective course.

 

Trial lesson

Language course participants can register for a free trial lesson after contacting the Loreto secretary’s office.

 

Cancelling your course

All cancellations must be made in writing to the Loreto secretary’s office by email or post.

You may cancel your course booking at no charge up to 14 days before the start of the course (the date of receipt at the secretary’s office). After that you will be charged a cancellation fee of 25% of the course price with CHF 30.- minimal charge.

There is no cancellation fee in case you provide a replacement participant.

The full course fee will be charged for cancellations arriving less than 7 days before the start date of the course, for cancellations after start date, or in case of an unexcused absence from class without a valid reason.

Valid exceptions: in case of illness/accident (Swiss medical certificate required) or death in the family (death notice required) you will receive a refund of 50% of the course fee.

 

Insurance

Health and accident insurance, as well as cancellation insurance, is the sole responsibility of the course participants.

Loreto Zug accepts no liability for any theft and loss of personal property.

 

Office hours and holidays

Loreto secretary’s office opening hours:

Tuesday and Thursday, 14:00- 20:00

Wednesday, 08:00 – 14:00

Outside office hours you can leave a message on our answerphone

or send an email to loreto(a)ggz.ch

 

Language courses

There are 6 – 12 participants per language class. New participants are welcome to join.

 

Language course duration:

15 double lessons  (double lesson: 2 x 45 minutes)

 

Course duration for Learning German in the Community:

16 or 32 double lessons

(double lesson: 2 x 45 minutes)

 

Language courses do not take place during school holidays.

 

Language course fees

 

Language course: CHF 390 (fee does not include costs for books and materials).

For classes with less than 6 participants students will be informed of fee increase before the start date of the course.

 

Course fee for Learning German in the Community:

CHF 240/480    without child care

CHF  640             with child care

Course fee does not include costs for books and materials

 

Trial lesson:

Language course participants can register for a free trial lesson after contacting the Loreto secretary’s office.

 

Individual language courses:

Company/language courses tailored to your individual needs and requirements.

For further information please contact the Loreto secretary’s office.

 

Enrolment

Book your course by email, online or send the attached form at the back of our catalogue by post.

Booking early enables the staff a fast and efficient course planning and secures your place.

The course confirmation and the payment slip to pay the fee

will be sent at the latest 5 days before the start of the course.


 

Besondere Bedingungen zum Ausbildungslehrgang 19H-051 "Ausbildungslehrgang Keramik, Tonsache":

Teilnahmebestätigung
Schriftliche, verbindliche Anmeldung bis spätestens am 1. März 2020 (Anmeldeschluss). Danach versenden wir unmittelbar die Bestätigung. Zusammen mit dieser Bestätigung erhalten Sie einen Einzahlungsschein für die Überweisung des Kursgeldes.


Kursannullationen
Kurse mit ungenügender Teilnehmerzahl können nicht durchgeführt werden. Die angemeldeten Personen werden direkt nach Anmeldeschluss orientiert.


Teilnehmerabsagen
Eine Absage muss in jedem Fall schriftlich erfolgen (Mail oder Post).

Gebührenfrei bis zum Anmeldeschluss, danach beträgt die Rücktrittsgebühr 60% des Kursgeldes. Die Gebühr entfällt, wenn ein(e) Ersatzteilnehmer(in) gestellt wird. Bei Krankheit/Unfall benötigen wir ein Schweizer Arztzeugnis.

Besondere Bedingungen zum Kurs 19H-114, "3D-Drucker bauen & nutzen":

Schriftliche, verbindliche Anmeldung bis spätestens am 12. Oktober 2019 (Anmeldeschluss).

Bei nicht volljährigen Personen muss die Anmeldung durch einen gesetzlichen Vertreter erfolgen.

Mit der Anmeldung erklärst du dich damit einverstanden, dass wir für dich einen 3D-Drucker beschaffen und du die von uns in Rechnung gestellten Kosten vor Kursstart begleichst. Bei einer Abmeldung nach dem 12.10.19 werden die gesamten Materialkosten in Rechnung gestellt.